Prikkelend én actueel

Stellingen

Mogen ouders altijd op je telefoon meekijken? Moet alcoholreclame verboden worden? En krijgt de hele klas vrij als één leerling ziek is? Op deze pagina staan meer dan 400 stellingen. Prikkelend én actueel, te selecteren op thema en niveau en voer voor debat! Kies samen een stelling en projecteer deze met een timer op het digibord om het debat direct te starten. Veel debatplezier!

Maak het debatteren in de klas nóg makkelijker! Projecteer de stelling groot op het digibord in de klas. Met een timer voor de spreektijden en een bel die afgaat als de tijd voorbij is.

Filter

Thema

Ervaringsniveau

Type

Toelichting niveau’s:
Niveau 1 en 2 zijn voor beginnende debaters, niveau 3 en 4 zijn geschikt voor meer ervaren debaters.

Wil je de stellingen direct in je mail ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Wil je de stellingen direct in je mail ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Lesmateriaal - Stellingentest

Lesmateriaal

Zelf een stelling maken?

Een goede stelling is dé basis voor een goed debat. Maar, hoe bedenk je een stelling? Is deze duidelijk genoeg? Zijn er voldoende voor- en tegenargumenten? Wij formuleerden 7 criteria en een oefening om je kennis te testen. Leuk voor docenten én leerlingen om mee te oefenen.

Extra info

Lorum ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lesmateriaal - Stellingentest

Lesmateriaal

Zelf een stelling maken?

Een goede stelling is dé basis voor een goed debat. Maar, hoe bedenk je een stelling? Is deze duidelijk genoeg? Zijn er voldoende voor- en tegenargumenten? Wij formuleerden 7 criteria en een oefening om je kennis te testen. Leuk voor docenten én leerlingen om mee te oefenen.

Extra info

Zelf een stelling maken?

Een goede stelling is dé basis voor een goed debat. Maar, hoe bedenk je een stelling? Is deze duidelijk genoeg? Zijn er voldoende voor- en tegenargumenten? Wij formuleerden 7 criteria en een oefening om je kennis te testen. Leuk voor docenten én leerlingen om mee te oefenen.

Ook interessant voor jou

  • [vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Openingsspeech, definitie, AUB, aptum...

  • Leestijd: 2 minuten In een debat zijn er taken die de debaters...

  • [vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text] Leestijd: 2 minuten Gefrustreerde...

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang het nieuwste lesmateriaal, lestips en actuele stellingen direct in je mail via onze nieuwsbrief!

Array ( [facet_value] => immigratie [facet_display_value] => Immigratie [term_id] => 31 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 19 [order] => 0 ) Array ( [facet_value] => media-privacy [facet_display_value] => Media & Privacy [term_id] => 48 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 25 [order] => 1 ) Array ( [facet_value] => mens-maatschappij [facet_display_value] => Mens & Maatschappij [term_id] => 49 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 195 [order] => 2 ) Array ( [facet_value] => milieu-duurzaamheid [facet_display_value] => Milieu & Duurzaamheid [term_id] => 50 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 21 [order] => 3 ) Array ( [facet_value] => onderwijs [facet_display_value] => Onderwijs [term_id] => 51 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 85 [order] => 4 ) Array ( [facet_value] => politiek-rechtspraak [facet_display_value] => Politiek & Rechtspraak [term_id] => 52 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 84 [order] => 5 ) Array ( [facet_value] => 1 [facet_display_value] => 1 [term_id] => 67 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 63 [order] => 0 ) Array ( [facet_value] => 2 [facet_display_value] => 2 [term_id] => 62 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 109 [order] => 1 ) Array ( [facet_value] => 3 [facet_display_value] => 3 [term_id] => 60 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 121 [order] => 2 ) Array ( [facet_value] => 4 [facet_display_value] => 4 [term_id] => 57 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 94 [order] => 3 ) Array ( [facet_value] => ludiek [facet_display_value] => Ludiek [term_id] => 41 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 37 [order] => 4 ) Array ( [facet_value] => beleid [facet_display_value] => Beleid [term_id] => 46 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 367 [order] => 0 ) Array ( [facet_value] => waarde [facet_display_value] => waarde [term_id] => 47 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 58 [order] => 1 ) Array ( [facet_value] => immigratie [facet_display_value] => Immigratie [term_id] => 31 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 19 ) Array ( [facet_value] => media-privacy [facet_display_value] => Media & Privacy [term_id] => 48 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 25 ) Array ( [facet_value] => mens-maatschappij [facet_display_value] => Mens & Maatschappij [term_id] => 49 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 195 ) Array ( [facet_value] => milieu-duurzaamheid [facet_display_value] => Milieu & Duurzaamheid [term_id] => 50 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 21 ) Array ( [facet_value] => onderwijs [facet_display_value] => Onderwijs [term_id] => 51 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 85 ) Array ( [facet_value] => politiek-rechtspraak [facet_display_value] => Politiek & Rechtspraak [term_id] => 52 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 84 ) Array ( [facet_value] => 1 [facet_display_value] => 1 [term_id] => 67 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 63 ) Array ( [facet_value] => 2 [facet_display_value] => 2 [term_id] => 62 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 109 ) Array ( [facet_value] => 3 [facet_display_value] => 3 [term_id] => 60 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 121 ) Array ( [facet_value] => 4 [facet_display_value] => 4 [term_id] => 57 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 94 ) Array ( [facet_value] => ludiek [facet_display_value] => Ludiek [term_id] => 41 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 37 ) Array ( [facet_value] => beleid [facet_display_value] => Beleid [term_id] => 46 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 367 ) Array ( [facet_value] => waarde [facet_display_value] => waarde [term_id] => 47 [parent_id] => 0 [depth] => 0 [counter] => 58 )